2008 metų spalio pabaigoje į suėję kelių naujienų svetainių, portalų ir laikraščių elektroninių versijų atstovai sutarė, kad reikia burtis į asociaciją (Interneto žiniasklaidos asociacija, IŽA), kuri atstovautų jų verslo interesus valdžios institucijose - konkrečiau - įstatymų leidyboje. Tai - rimtas žingsnis arba, kitaip tariant, pasiruošta šuoliui, tačiau priešaky rimtas griovys ir tik jį peršokus bus galima sakyti “op”.

Praėjusią savaitę klausėme IŽA sumanytojų, Delfi.lt komunikacijos atstovų, kodėl būtent dabar prireikė asocijuotų pajėgų, tačiau atsakymų nesulaukėme. Bandysime pasvarstyti: IŽA artimiausias tikslas asocijuotai sudalyvauti ir išsakyti savo nuomonę Seime svarstomose Visuomenės informavimo įstatymo pataisose, kurios įpareigotų tokios informacijos skleidėjus privalomai grįsti nuomones „argumentais ir faktais”. Tikslas rimtas - tik jo link turėtų eiti ne tik internetinė žiniasklaida, kuriai rūpi išsaugoti savo komentatorių aktyvumą, bet ir kitos visuomenės informavimo priemonės. Taip pat, politikai ir verslininkai.

Bandymai pataisyti Visuomenės informavimo įstatymai jau yra tapę Seimų (kadencijų) problema. Įstatymą mėginama keisti tiek “nueinant”, tiek “ateinant” naujam Seimui. Šitaip politikai vis mėgina į butelį įspausti kuo daugiau oro - viešumo, kuriuo jie taip dažnai kvėpuoja.

MM žiniomis, asociacijos steigimo dokumentus pasirašė tokie internetinės žiniasklaidos kanalai: Alfa.lt, Delfi.lt, Lrytas.lt, Diena.lt, Lrt.lt, Bernardinai.lt. Tame pačiame posėdyje buvo išrinkta ir IŽA pirmininkė. Ja tapo Aistė Žilinskienė, DELFI komunikacijos vadovė.

Rodyk draugams