Tomas Dapkus LRT palieka “šalių sutarimu”

Nuo 2012 05 01 Lietuvos radijuje ir televizijoje (LRT) nebedirbs žurnalistas Tomas Dapkus, praneša naujienų portalas Delfi.lt.

T. Dapkus vedė laidą “Akiračiai”, daugiausia - teisėtvarkos, teismų tematika. Jo laidose būdavo nagrinėjamas prokuratūros, teismų, policijos darbas, dažnai diskusijos vykdavo pakankamai aštriai.

Portale užsimenama, kad “šalių susitarimą” paskatino neva žurnalisto nesutarimai su LRT vadovybe.

Rodyk draugams

Parsidavinėjimas politikams - už vieną nuomonę - vienas tūkstantis || www media

Alfa.lt rubrikos įkainiai.

Alfa.lt rubrikos įkainiai.

MM el. paštu mediamedis@gmail.com gavo UAB “Alfa media” vienam politikui siųstą pasiūlymą (jo dalies print screeną matote viršuje). Pasiūlymo turinys turėtų būti įdomus politikams, kurie iki šiol nėra gavę tokio pasiūlymo. Pvz., LRS nariai galės “nukreipti” dalį parlamentinių lėšų į bendravimą su rinkėjais per šį portalą.

Gerai, kai kažkas suteikia galimybę politikams pasisakyti, tačiau klausimas - ar nuo to nenukenčia bendrasis portalo turinys ir, jei tokios “nuomonės” nėra niekaip specialiai žymimos (kol kas tokias nuomones galima atskirti tik iš to, kad jos laikomo portalo tituliniame dvi dienas - tai įskaičiuota į kainą), ar neklaidinamas skaitytojas. Juolab, kad portalas padeda politikams reikštis, bet ir nemokantiems to daryti gali pasiūlyti savo paslaugą - interviu (suprask, siunčiamas žurnalistas, kuris kalbina politiką ir parengia tokią pubikaciją, kokios nori klientas). Į klausimą, ar tai normalu, turbūt nesunkiai atsakytų žurnalistikos ekspertai iš Vilniaus unversiteto arba aktyvus blogeris ir LŽS pirmininkas Dainius Radzevičius, kuris pasisako prieš perkamą žiniasklaidos turinį.

mediamedis@gmail.com
Media Medis

Rodyk draugams

Svetainė, kurioje net BNS pranešimai tampa reklaminiais tekstais || www media

balsas.lt: ar įmanoma dar įžūliau?… - savo bloge klausia BNS direktorius/vyr. redaktorius Artūras Račas.

MediaMedis atsako: taip, įmanoma. Į klausimą - “kaip?” - gali atsakyti naujienų svetainė Alfa.lt, kuri visas be išimties publikacijas - nesvarbu, jos būtų darbuotojų, naujienų agentūros BNS ar kitų informacinių kanalų pranešimai, žymi prierašu “Reklama”.  Suprask, skaitote reklaminį tekstą.

BNS tekstas Alfa svetainėje virsta reklaminiu pranešimu.

BNS tekstas Alfa svetainėje virsta reklaminiu pranešimu.

————————————————–

————————————————–

Dienraščio "Lietuvos žinios" tekstas Alfa svetainėje virsta reklaminiu pranešimu
Dienraščio

————————————————–

Alfa "Politikų ringas".
Alfa

————————————————–

Akivaizdu, kad Alfa nesivargino kokybiškai išspręsti reklaminių tekstų skelbimo problemos ir pritaikė vieno kurpaliaus principą. Kam čia sukt galvą, jei skaitytojai yra kvailių minia, kuriai ką paduosi, tas sueis (apie tai detaliau kitame šio blogo įraše)? Ir kam vargintis atskiriant reklaminius tekstus (tokie skelbiami už pinigus) nuo naudingos informacijos?

MM

mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Pranešimas spaudai: žurnalas „Miesto IQ“ tampa mėnraščiu „IQ. The Economist“ || print media

Žiniasklaidos bendrovei „Intelligent Media“ pasirašius naują bendradarbiavimo sutartį su Didžiosios Britanijos prestižinio savaitraščio „The Economist“ leidėjais, kultūros žurnalas „Miesto IQ“ taps politikos, ekonomikos ir kultūros žurnalu „IQ. The Economist“.

Pagal sutartį su partneriais Didžiojoje Britanijoje, dalį „IQ. The Economist“ žurnalo turinio sudarys savaitraščio „The Economist“ apžvalgininkų rašiniai, o bendrovė „Intelligent Media“ įsigijo išskirtines teises lietuvių kalba ir Lietuvos teritorijoje skelbti „The Economist“ straipsnius tiek spaudoje, tiek internete.

Žurnalo „IQ. The Economist“ vyriausiuoju redaktoriumi pakviestas dirbti politologas Vladimiras Laučius. „Šiuo metu buriame žurnalistų komandą, o pirmasis „IQ. The Economist“ numeris pasirodys jau balandžio mėnesį. Bendradarbiaudami su tarptautinį pripažinimą pelniusiu savaitraščiu „The Economist“ sieksime ir Lietuvoje tapti patikimos, solidžios, analitinės spaudos simboliu“,– sakė V. Laučius.

Bendrovė „Intelligent Media“ nuo 2009 metų rudens Lietuvoje taip pat leidžia „The Economist“ grupei priklausantį ketvirtinį turiningo gyvenimo žurnalą „Intlligent Life“. Saulius Garbaravičius, bendrovės „Intelligent Media“ direktorius, tvirtino, kad vos prieš pusmetį pradėto leisti „Intelligent Life“ žurnalo startas pateisino lūkesčius ir paneigė skeptikų vertinimus, kad Lietuvos rinka yra per maža ar nesubrendusi intelektualiems žiniasklaidos produktams.

Žurnalas „IQ. The Economist“ bus leidžiamas kas mėnesį, dvylika kartų per metus, o platinamas visose spaudos prekybos vietose. Žurnalo numerio kaina – 4,9 lito.

„Intelligent Media“ kontrolinis akcijų paketas priklauso bendrovei „SC Baltic Media“. Ši bendrovė taip pat leidžia žurnalą „L‘Officiel Mada“.

MM apie Vladimirą Laučių:

- buvo naujienų agentūros ELTA (kai ši priklausė koncernui “MG Baltic” redaktorius);
- buvo naujienų svetainės Alfa.lt vienas iš pradininkų, ją redagavo ir į savo direktorius rekomendavo žurnalistą Virgį Valentinavičių. Vėliau dėl kilusios trinties vienam iš jų teko pasitraukti. Alfa.lt paliko V. Laučius.
- pasitraukęs iš Alfa.lt redaktoriaus pareigų V. Laučius patarinėjo tuometiniam Seimo pirmininko pavaduotojui Andriui Kubiliui, bendradarbiavo su įvairiais leidiniais rašydamas politinius komentarus, įžvalgas ir t.t. Tyliai pradėjęs patarėjo darbą, jis tyliai jį ir baigė.
- tiek prieš 2008-ųjų metų LRS rinkimus, tiek po jų V. Laučius rašė įvairaus žanro tekstus, darė interviu su žinomais politikais. Publikacijos buvo skelbiamos keliuose leidiniuose.  Dalis jų buvo publikuota dienraštyje “Lietuvos žinios”, žurnale “Veidas”, portale Delfi.lt.

MM
mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Reklama valstybinėje TV pertraukus LR himną - nepasitenkinimas || tv media

Daugiau laidų galite pažiūrėti lrt.lt archyve


DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS HIMNO

2010 metų vasario 16 dieną per Lietuvos televiziją ir LR programą „Klasika” tiesioginės šv. Mišių iš Vilniaus arkikatedros bazilikos transliacijos metu, begiedant Lietuvos Respublikos himną, televizijos  transliacija buvo nutraukta ir įterpta reklama.

Prašytume išnagrinėti šį faktą ir informuoti Komitetą, ar nebuvo pažeista Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6 straipsnio 2 dalis, kur teigiama, kad reklama LRT yra draudžiama transliuojant valstybinės reikšmės renginius, ir Valstybės himno įstatymo nuostatos.”

Tokiu raštu Seimo konservatorius Valentinas Stundys 2010 02 18 (ketvirtadienį) kreipėsi į LRT Tarybos pirmininką Gediminą Ilgūną. Klausimas: kas iš to, jei ir bus išsiaiškinta, kad buvo pažeistas įstatymas?

Pranešime V. Stundys dėsto: Lietuvos valstybės atkūrimo dienos proga Šv. Mišias iš Vilniaus arkikatedros bazilikos transliavusi Lietuvos televizija netikėtai nutraukė mišių pabaigoje giedotą Lietuvos Respublikos himną ir įterpė komercinę reklamą.”

Cituojamame vaizdo įraše, kuriame lrt.lt pateikia tiesioginę Šv. Mišių transliaciją reklamos nebelikę.

MM
mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Žmonių (skaitytojų) skaičiavimo pamokėlė p. Račui || media medis

“Kas šuniui pakels uodegą, jei ne jis pats?” Tokia sena patarlė šovė į galvą patiriant skaitymo linksmumą (tikrąja to žodžio prasme) atsvertus vieną iš populiariausių Lietuvoje asmeninio tinklaraščio www.racas.lt įrašą: “Dar vienas milijonas…” , kuriame autorius giriasi apie tai, kad jo bloge, suprask, apsilankė jau du milijonai skaitytojų. Esą reikia sulaukti trečiojo ir bus… (visa Lietuva). Vaizdingai tariant, šio tinklaraščio savininkas “klonavo” savo skaitytojų armiją:

Tinklaraščio www.racas.lt įrašo vaizdas.

Tinklaraščio www.racas.lt įrašo vaizdas.

Nenorime pamokslauti gerbiamam tinklaraštininkui, tačiau tai, kas rašoma šiame įraše tėra absoliutūs skaičiai. Kaip rodo ir bloge www.racas.lt įdiegta mėgėjiška statistikos skaičiavimo mašina, šio blogo egzistavimo metu (arba nuo tada, kai buvo įdiegtas skaitliukas) apsilankė 729497 kompiuteriai (skaičius gaunamas sudedant visus apsilankymus, sistema fiksuoja ir tuos pačius apsilankymus iš to paties kompiuterio, daromus kitą skaičiavimo periodą, tai reiškia, kad vienas kompiuteris per metus gali tapti šimtais “unikalių” skaitytojų/lankytojų).

Labai paprasta yra suskaičiuoti. Imkime apytikslį vidurkį ir laikykime, kad p. Račo bloge per dieną apsilanko 2000 žmonių, tai per metus, skaičiuojant pagal autoriaus metodiką - 730.000. Tačiau taip nėra. Kodėl? Statistikos lentelė rodo, kad nauji vartotojai per pasirinktą terminą (metus?) sudarė tik 28,7%. Grubiai skaičiuojant, iš dienos auditorijos dydžio atėmus šią procentinę išraišką, gaunasi, kad nuolatinę auditoriją sudaro tie patys - apie 1500 unikalių blogo skaitytojų, o dar 500 yra 28 procentai naujų. Tad, jeigu kasdien į blogą užsuktų po 500 vis kitų vartotojų, tai per metus laboratorinėmis sąlygomis galima būtų pasiekti 182500 unikalių vartotojų/skaitytojų - žmonių/piliečių/gyventojų. Tačiau “nauji” vartotojai per tam tikrą mašinoje nustatytą terminą (paprastai tai būna mėnuo) tampa nuolatiniais arba neskaitydami tinklaraščio periodiškai dažniau nei kartą identifikuojami naujais vartotojais. Pvz., kaip šiuo atveju Media Medis, vienas vartotojas jį prasidaro vieną-du kartus per mėnesį, paskaito temas ir daugiau kelias savaites ten nesilanko.

Moralas būtų toks. www.racas.lt bloge pateikta statistika nieko nesako apie jo puslapio lankomumą ir vertę (interneto produktų, interneto žiniasklaidos kontekste), daugiausiai ji gali teikti asmeninę satisfakciją, tačiau, norit lygiuotis su rinka, reikėtų paeksperimentuoti ir paprašyti kad bent mėnesį auditoriją panagrinėtų rimtos skaičiavimo mašinos - GemiusTraffic ir GemiusAudience. Tada galima būtų girtis kuriama verte, aišku, nebe milijonais, o, geriausiu atveju, dešimtimi(is) tūkstančių unikalių skaitytoju per mėnesį. Vienos dienos šio blogo skaitomumas nebūtų didesnis už vienos publikacijos, paskelbtos kurio nors iš populiariausių portalų anonse skaitomumą.

Žinome, kaip sunku yra prižiūrėti ir išlaikyti blogą, kiek jis reikalauja kasdienio darbo ir pastangų, todėl gerbiame p.Račą ir jis neturėtų traktuoti šio įrašo, kaip bandymo įkasti. Tai mėginimas padėti teisingai skaičiuoti.

mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

lrytas.lt = kompjaunimotiesa.lt? || www media

lrytas.lt pirmas puslapis, atsidaręs naršyklėje surinkus domeną www.komjaunimotiesa.lt .

lrytas.lt pirmas puslapis, atsidaręs naršyklėje surinkus domeną www.komjaunimotiesa.lt .

Ačiū, Dainiui, už padiktuotą mintį. Savo tinklaraštyje jis naujai paskelbė seniai interneto platybėse gromulotą temą - “Komjaunimo tiesos” šmėkla persekioja “Lietuvos rytą” internete” (2010-01-20). Nors ji pristatyta kaip didelė naujiena, tačiau apie tai kone prieš metus pirmasis paskelbė tinklaraštis - Grant.lt: “Komjaunimo tiesa” - vis dar gyva? (2009-02-06). Kaip tik tą dieną šis domenas ir buvo registruotas LT domenų registre, registruotojas nėra tas pats, kaip ir lrytas.lt domeno savininkas, todėl domeno peradresavimas į nacionaliniam dienraščiui priklausantį interneto portalą gali būti ir kieno nors (ne)piktas pokštas, ir pačių lrytas.lt savininkų ėjimas. Tačiau tame nėra jokios šmėklos, uždangos ar skraistės, o istorijos, apie kurią visi kalba su panieka primena “Lietuvos rytui”, nepakeisi. Jis tapo tokiu iš sovietinės Lietuvos laikais ėjusios “Komjaunimo tiesos”. Bet kam tai įdomu? Nebent, kaip sako Dainius, - penkiolikai minučių:).

mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Į „Publicum“ grupę įsilieja „A.Jonkus ir partneriai“

Ryšių su visuomene kompanija „Publicum“ ir komunikacijos bendrovė „A. Jonkus ir partneriai“ jungiamos bendrai veiklai su „Publicum“ ženklu.

Įgyvendinus sandorį, ligšiolinis „A.Jonkus ir partneriai“ vadovas ir savininkas Artūras Jonkus taps „Publicum“ partneriu. Šiuo metu vienintelis „Publicum“ akcininkas yra UAB „Publicum Group“.

A. Jonkus nuo 2010 m. sausio pradės dirbti „Publicum“ direktoriumi. Aštuonerius metus šias pareigas ėjęs „Publicum Group“ savininkas Ričardas Jarmalavičius taps bendrovės valdybos pirmininku.

Pasak R.Jarmalavičiaus, šie pokyčiai didžiausiai Lietuvos ryšių su visuomene agentūrai „Publicum“ leis sutelkti strateginės komunikacijos lyderių pajėgas ir užtikrinti aukščiausią komunikacijos paslaugų lygį.

Pats R.Jarmalavičius planuoja ir toliau aktyviai dirbti su strateginiais bendrovės projektais, taip pat daugiau dėmesio skirs visos „Publicum“ įmonių grupės plėtrai.

„Tarptautiniai projektai, prie kurių teko pastaruoju metu dirbti bei gausėjantis klientų skaičius Lietuvoje parodė plėtros galimybes. Šiuo atžvilgiu sutapo mūsų ir „Publicum“ įmonių grupės planai“, - sako A.Jonkus.

Todėl, pasak jo, nuspręsta išnaudoti sinergijos galimybes, kurias suteikia dviejų bendrovių sujungimas.

Bendrovė „Publicum Group“ šiuo metu valdo ryšių su visuomene kompaniją „Publicum“, komunikacijos planavimo bendrovę „Publicum Media“, finansinės komunikacijos įmonę „Publicum FComm“ ir renginių organizavimo agentūrą „Publicum Events“. 100 proc. „Publicum Group“ akcijų priklauso R.Jarmalavičiui.

Žinomas komunikacijos specialistas A.Jonkus bendrovei „A.Jonkus ir partneriai“ vadovauja nuo 1999 metų. Konsultuoja Lietuvos ir tarptautines kompanijas Lietuvoje bei kitose valstybėse, dėsto korporatyvinę komunikaciją ir derybas ISM vadybos ir ekonomikos universitete.

Paskelbėme tiesiog tai, ką gavome.
MM
mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Respublika.lt internete toliau nerieda nuo print‘o || www media

Praėjusią savaitę į rankas vienas po kito pakliūdavo jau seniai vartyti (skaityti ten nėra ką, dirba tik keletas žmonių, žinančių, kas yra žurnalistika) „Respublikos“ leidinių grupės laikraštukai – nacionalinis „Respublika“ ir toks pat, tik jau bulvarinis, - „Vakaro žinios“. Bevartant buvo padarytos šiokios tokios išvados ir įžvalgos, kurias ketiname aprašyti keliuose įrašuose (šis pirmasis). Pirmąjį skirsime „Respublikos“ perkraustymui į internetą ir iškastinius (fosilijos) produkto populiarinimo (išsukimo) metodus:

1.Prieš maždaug 10 dienų interneto naršykles adreso laukelyje renkant www.vakarozinios.lt vietoj į senąjį Delfi panašaus tinklalapio prasidaro dizainu i Diena.lt produktus panašus puslapis www.respublika.lt (beta versija). Projekto kūrėjai nusprende „atsivesti“ lankytojų srautą (panašu, kad dirbama dėl kiekio), anksčiau naršiųsį „Vakaro žinių“ tinklalapyje. Tai buvo jau nebe pirmas „Respublikos“ (kaip white paper) ir „Vakaro žinių“ (kaip yellow paper) suplakimas į krūvą. Po šio ėjimo, suprask, jokio skirtumo – skaitai „Respubliką“ ar „Vakaro žinias“, tik vienas brangesnis, kitas – pigesnis, jei perki kioske.
 

2.Įdarbinamos grupės kortelės. Vitas Tomkus, „Respublikos“ vyriausiasis redaktorius ir leidėjas, ilgai priešinosi įvairiausioms technologinėms naujovėms. Sklido kalbos, kad dėl to ir strigo „Respublikos“ įportalinimas. Tačiau, iš paleisto produkto akivaizdu, kad didžiausias leidėjo pavydas kitiems el.žiniasklaidos produktams jaučiamas tiems, kurie yra skaitomi ir išprovokuoja skaitytojų reakciją – komentarus. Todėl, greičiausiai, sėkmingas portalo startas „Respublikoje“ buvo siejamas su komentarų gausa, interaktyvu, akivaizdžiu, visiems matomu skaitytojų dalyvavimu žiniasklaidos procesuose. Specialiai tam buvo paskelbta akcija: „Rašyk 30 komentarų ir gauk dovanų „Maestro Olialia“ mokėjimo nuolaidų kortelę“. Nors akcija plačiai reklamuojama svetainėje, bet, pavyzdžiui rašinys apie Eurovizijos nugalėtojus norvegus ir pralaimėtojus lietuvius per puse paros sulaukė tik 30 komentarų (palyginimui Delfi – daugiau nei 7000, Lrytas.lt – daugiau nei 4000).

3.Akivaizdu, kad Vitas Tomkus tarp RE skaitytojų ir elektroninėje erdvėje yra populiaresnis už Euroviziją ir kitokius masėms aktualius reiškinius ar įvykius. Mat, jo rašinius skaito ir komentuoja Respublika.lt svetainėje keliais kartais gausiau, nei kitas temas. Didesnės sėkmes RE grupė internete galėjo sulaukti paleidusi atskirą V. Tokaus bloga (ir sąnaudų būtų mažiau nei žaisti su įvairiausiais portaliūkščiais, tokiais, kaip Tunyla.lt, Delfinas.lt ir t.t.).

4.„Olialia“ produktų išnaudojimas. Maždaug trečdalis respublika.lt titulinio puslapio yra skiriama dar vienam šakiniam (ir turbūt vienam sėkmingiausių) iš Tomkų verslų – „Olialia“ produktams dar kartą pagirti. Tačiau čia vėl verdama savo sultyse… Kitap tariant - nieko nauja - nei naujos koncepcijos, nei išskirtinimo. Tas pats printas su brukamais savais produktais, tik kompiuterio ekrane.

Rodyk draugams

„Lithuanian Business Review” redaktorė - Rasa Tapinienė

Tarptautinio verslo žurnalo anglų kalba “Lithuanian Business Review” redaktore ir projekto vadove pradėjo dirbti buvusi LNK informacinės laidos “Europiečiai” vedėja Rasa Tapinienė. Anksčiau ji dirbo ir LNK “Žinių tarnyboje”. Jos vyras Andrius Tapinas kažkada nesėkmingai mėgino imtis viešojo maitinimo ir “išgėrinėjimo” verslo - buvo įkūręs barą sostinės Islandijos gatvelėje, dabar jis vadovauja V. Romanovo finansuojamam vieninteliam lietuviškam sporto TV kanalui.

Rodyk draugams