BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Tomas Dapkus LRT palieka “šalių sutarimu”

Nuo 2012 05 01 Lietuvos radijuje ir televizijoje (LRT) nebedirbs žurnalistas Tomas Dapkus, praneša naujienų portalas Delfi.lt.

T. Dapkus vedė laidą “Akiračiai”, daugiausia - teisėtvarkos, teismų tematika. Jo laidose būdavo nagrinėjamas prokuratūros, teismų, policijos darbas, dažnai diskusijos vykdavo pakankamai aštriai.

Portale užsimenama, kad “šalių susitarimą” paskatino neva žurnalisto nesutarimai su LRT vadovybe.

Rodyk draugams

Parsidavinėjimas politikams - už vieną nuomonę - vienas tūkstantis || www media

Alfa.lt rubrikos įkainiai.

Alfa.lt rubrikos įkainiai.

MM el. paštu mediamedis@gmail.com gavo UAB “Alfa media” vienam politikui siųstą pasiūlymą (jo dalies print screeną matote viršuje). Pasiūlymo turinys turėtų būti įdomus politikams, kurie iki šiol nėra gavę tokio pasiūlymo. Pvz., LRS nariai galės “nukreipti” dalį parlamentinių lėšų į bendravimą su rinkėjais per šį portalą.

Gerai, kai kažkas suteikia galimybę politikams pasisakyti, tačiau klausimas - ar nuo to nenukenčia bendrasis portalo turinys ir, jei tokios “nuomonės” nėra niekaip specialiai žymimos (kol kas tokias nuomones galima atskirti tik iš to, kad jos laikomo portalo tituliniame dvi dienas - tai įskaičiuota į kainą), ar neklaidinamas skaitytojas. Juolab, kad portalas padeda politikams reikštis, bet ir nemokantiems to daryti gali pasiūlyti savo paslaugą - interviu (suprask, siunčiamas žurnalistas, kuris kalbina politiką ir parengia tokią pubikaciją, kokios nori klientas). Į klausimą, ar tai normalu, turbūt nesunkiai atsakytų žurnalistikos ekspertai iš Vilniaus unversiteto arba aktyvus blogeris ir LŽS pirmininkas Dainius Radzevičius, kuris pasisako prieš perkamą žiniasklaidos turinį.

mediamedis@gmail.com
Media Medis

Rodyk draugams

Žmonių (skaitytojų) skaičiavimo pamokėlė p. Račui || media medis

“Kas šuniui pakels uodegą, jei ne jis pats?” Tokia sena patarlė šovė į galvą patiriant skaitymo linksmumą (tikrąja to žodžio prasme) atsvertus vieną iš populiariausių Lietuvoje asmeninio tinklaraščio www.racas.lt įrašą: “Dar vienas milijonas…” , kuriame autorius giriasi apie tai, kad jo bloge, suprask, apsilankė jau du milijonai skaitytojų. Esą reikia sulaukti trečiojo ir bus… (visa Lietuva). Vaizdingai tariant, šio tinklaraščio savininkas “klonavo” savo skaitytojų armiją:

Tinklaraščio www.racas.lt įrašo vaizdas.

Tinklaraščio www.racas.lt įrašo vaizdas.

Nenorime pamokslauti gerbiamam tinklaraštininkui, tačiau tai, kas rašoma šiame įraše tėra absoliutūs skaičiai. Kaip rodo ir bloge www.racas.lt įdiegta mėgėjiška statistikos skaičiavimo mašina, šio blogo egzistavimo metu (arba nuo tada, kai buvo įdiegtas skaitliukas) apsilankė 729497 kompiuteriai (skaičius gaunamas sudedant visus apsilankymus, sistema fiksuoja ir tuos pačius apsilankymus iš to paties kompiuterio, daromus kitą skaičiavimo periodą, tai reiškia, kad vienas kompiuteris per metus gali tapti šimtais “unikalių” skaitytojų/lankytojų).

Labai paprasta yra suskaičiuoti. Imkime apytikslį vidurkį ir laikykime, kad p. Račo bloge per dieną apsilanko 2000 žmonių, tai per metus, skaičiuojant pagal autoriaus metodiką - 730.000. Tačiau taip nėra. Kodėl? Statistikos lentelė rodo, kad nauji vartotojai per pasirinktą terminą (metus?) sudarė tik 28,7%. Grubiai skaičiuojant, iš dienos auditorijos dydžio atėmus šią procentinę išraišką, gaunasi, kad nuolatinę auditoriją sudaro tie patys - apie 1500 unikalių blogo skaitytojų, o dar 500 yra 28 procentai naujų. Tad, jeigu kasdien į blogą užsuktų po 500 vis kitų vartotojų, tai per metus laboratorinėmis sąlygomis galima būtų pasiekti 182500 unikalių vartotojų/skaitytojų - žmonių/piliečių/gyventojų. Tačiau “nauji” vartotojai per tam tikrą mašinoje nustatytą terminą (paprastai tai būna mėnuo) tampa nuolatiniais arba neskaitydami tinklaraščio periodiškai dažniau nei kartą identifikuojami naujais vartotojais. Pvz., kaip šiuo atveju Media Medis, vienas vartotojas jį prasidaro vieną-du kartus per mėnesį, paskaito temas ir daugiau kelias savaites ten nesilanko.

Moralas būtų toks. www.racas.lt bloge pateikta statistika nieko nesako apie jo puslapio lankomumą ir vertę (interneto produktų, interneto žiniasklaidos kontekste), daugiausiai ji gali teikti asmeninę satisfakciją, tačiau, norit lygiuotis su rinka, reikėtų paeksperimentuoti ir paprašyti kad bent mėnesį auditoriją panagrinėtų rimtos skaičiavimo mašinos - GemiusTraffic ir GemiusAudience. Tada galima būtų girtis kuriama verte, aišku, nebe milijonais, o, geriausiu atveju, dešimtimi(is) tūkstančių unikalių skaitytoju per mėnesį. Vienos dienos šio blogo skaitomumas nebūtų didesnis už vienos publikacijos, paskelbtos kurio nors iš populiariausių portalų anonse skaitomumą.

Žinome, kaip sunku yra prižiūrėti ir išlaikyti blogą, kiek jis reikalauja kasdienio darbo ir pastangų, todėl gerbiame p.Račą ir jis neturėtų traktuoti šio įrašo, kaip bandymo įkasti. Tai mėginimas padėti teisingai skaičiuoti.

mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Į „Publicum“ grupę įsilieja „A.Jonkus ir partneriai“

Ryšių su visuomene kompanija „Publicum“ ir komunikacijos bendrovė „A. Jonkus ir partneriai“ jungiamos bendrai veiklai su „Publicum“ ženklu.

Įgyvendinus sandorį, ligšiolinis „A.Jonkus ir partneriai“ vadovas ir savininkas Artūras Jonkus taps „Publicum“ partneriu. Šiuo metu vienintelis „Publicum“ akcininkas yra UAB „Publicum Group“.

A. Jonkus nuo 2010 m. sausio pradės dirbti „Publicum“ direktoriumi. Aštuonerius metus šias pareigas ėjęs „Publicum Group“ savininkas Ričardas Jarmalavičius taps bendrovės valdybos pirmininku.

Pasak R.Jarmalavičiaus, šie pokyčiai didžiausiai Lietuvos ryšių su visuomene agentūrai „Publicum“ leis sutelkti strateginės komunikacijos lyderių pajėgas ir užtikrinti aukščiausią komunikacijos paslaugų lygį.

Pats R.Jarmalavičius planuoja ir toliau aktyviai dirbti su strateginiais bendrovės projektais, taip pat daugiau dėmesio skirs visos „Publicum“ įmonių grupės plėtrai.

„Tarptautiniai projektai, prie kurių teko pastaruoju metu dirbti bei gausėjantis klientų skaičius Lietuvoje parodė plėtros galimybes. Šiuo atžvilgiu sutapo mūsų ir „Publicum“ įmonių grupės planai“, - sako A.Jonkus.

Todėl, pasak jo, nuspręsta išnaudoti sinergijos galimybes, kurias suteikia dviejų bendrovių sujungimas.

Bendrovė „Publicum Group“ šiuo metu valdo ryšių su visuomene kompaniją „Publicum“, komunikacijos planavimo bendrovę „Publicum Media“, finansinės komunikacijos įmonę „Publicum FComm“ ir renginių organizavimo agentūrą „Publicum Events“. 100 proc. „Publicum Group“ akcijų priklauso R.Jarmalavičiui.

Žinomas komunikacijos specialistas A.Jonkus bendrovei „A.Jonkus ir partneriai“ vadovauja nuo 1999 metų. Konsultuoja Lietuvos ir tarptautines kompanijas Lietuvoje bei kitose valstybėse, dėsto korporatyvinę komunikaciją ir derybas ISM vadybos ir ekonomikos universitete.

Paskelbėme tiesiog tai, ką gavome.
MM
mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Plius.lt ir konservatoriškas lietuvių požiūris į naršymą internete || www media

Žiniasklaidos koncernas Schibsted Lietuvoje valdo ne tik nemokamą dienraštį bei portalą 15min., žurnalą Žmonės, bet ir skelbimų puslapius - plius.lt, kuriuose iš visų kategorijų vienvaldis reitingų lyderis yra automobilių skelbimų portalas auto.plius.lt . Jis toks populiarus, kad net ir apmokesdinus skelbimų talpinimo paslaugą, jis liko lankomas, o konkurentai - autogidas.lt ir kt. atsilieka ne per vieną GemiusAudience punktą. Apmokesdinimas ir pasilikę klientai (skelbimų davėjai) buvo pirmasis požymis apie lietuvių konservatorišką požiūrį į naršymą internete.
   
Antras žingsnis, kurį plius.lt grupė žengė visai neseniai buvo dizaino pakeitimas ir paieškos bei kitokių sistemų “supaprastinimas”. Kai įpranti, paslauga iš tiesų parankesnė, ypač stengiantis surasti ne vieną arba palyginti skirtingų automobilių kainas ir pan., tačiau mažiau interneto naršymą perpratusius lankytojus pliuso ”patogumai” gerokai išgąsdino. Tai iliustruoja paties portalo paskelbta apklausa:


   
Paviršutiniškai analizuojant duomenis, galima daryti tokias išvadas:
- tipinio vartotojo portretą galima pamatyti kiekvieną šeštadienį Kauno automobilių turguje.
- Pliusas.lt ir komanda yra per daug patenkinti savimi, nes net klausimynu nesistengia surinkti kuo tikslesnio feedback'o: pažiūrėkit į klausimus “labai gražus naujas dizainas”, “Geras sprendimas”, kurie akivaizdžiai tėra priemonė savigyrai iš išorės susirinkti (kas šuniui pakels uodegą, jei ne jis pats).
- už patogią navigaciją greičiausiai balsavo beveik visi dirbę prie projekto:).
- daugiau nei 60 proc. aktyvių lankytojų (atsakinėjančių į klausimus ir bent šitaip dalyvaujančių interaktyve) nieko nesuprato, tačiau nuo 21 d. esminių pakeitimų nepadaryta.
- ne palaipsniui, o greitai daromi pakeitimai sukelia atmetimo reakciją.

Taigi, plius.lt dizaino ir kiti atnaujinimai gera pamoka kitiems rinkos žaidėjams ir dar vienas įrodymas, kad lietuvius vartotojus (ypač siekiant paimti vyresnį) reikia mokyti, mokyti ir dar kartą mokyti, o ne stebinti:).
  
mediamedis@gmail.com
  

Rodyk draugams

Žinių radijas – pokalbiai hip hopo stiliumi || radijas

2009 kovo 09 eilinį kartą įsijungiau „Žinių radiją“. Eteryje – laida „Įvykiai ir komentarai“ su, kaip atrodo iš per kraštus besiliejančios išmonės, šauniaisiais žurnalistais Aurimu Peredniu ir Ginu Dabašinsku bei trimis pašnekovais – Žurnalistikos instituto dėstytoju Romu Sakadolskiu, Balsas.lt svetainės redaktoriumi Arūnu Brazausku ir Delfi.lt redaktoriumi Sigitu Babiliumi. Laidos koncepcija – paplepėti apie tai, kas įvyko per praėjusią savaitę. Jei norite išmesti valandą iš gyvenimo, klausykite – čia ( http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=1&cat=50&item=7072 ).

Dėmėsio verti ir įdomūs pasirodė žurnalistų klausimai, kurie skamba (pseudo)rimtose diskusijose, panašu ne į žurnalistus, o į hip hop‘o muzikantus, įmestus į rimto radijo studiją:

Žinių radijo žurnalistas kalba apie D. Grybauskaitės kandidatūrą: Klausytojas štai sako, kad vyrai bėga iš trasos, nes, suprask, bijo nuo moters į kaulus gaut.

Žinių radijo žurnalistas kalba apie D. Grybauskaitės įvaizdį: Gal galite paaiškinti kas čia atsitiko, kad įvaizdis yra toks kapitalus. Mes čia gyvenome, gyvenome ir staiga susidūrėme su kažin kokiu neaiškiu įvaizdžiu.

Kalbama su Žurnalistikos instituto dėstytoju, piliečių santalkos nariu Romu Sakadolskiu apie emocinį piliečių sprendimą per rinkimus: “Žinių radijo” žurnalistas: Romai, bet jūs jau priėmėt spendimą? Man tiesiog įdomu, kaip vyksta sprendimo priėmimas? Mes gi visada apie tai šnekam, mes šnekam, kad žmonės staiga nežino iš kur žmogus atėjęs, erokomisaras, viską, ir staiga hop reitingas iki 70 procentų. Kodėl taip yra? Ar jie galvoja, kaip jie priiminėja sprendimus? Kokiu būdu jie sveria sprendimus? (R. Sakadolskis: dauguma žmonių gal to ir nedaro…) Bet to reikia mokykloje mokyti, čia yra sprendimų priėmimo menas, reikia tiesiog mokyti kaip į reklamą reaguot (R. Sakadolskis: visam pasauly taip yra, visur pasaulyje žmonės priima emocinius sprendimus). Tai dėl to pasaulis tokioj uodegoj ir sėdi, kad visur taip yra (R. Sakadolskis: nu, galbūt…).

Rodyk draugams

Apsileidimas || MM

Gavome kelis laiškus su klausimais (mediamedis@gmail.com), ar MediaMedis, kaip anksčiau tokie puikių žmonių rašomi blogai DienosDuona, vėliau Internetas_LT, atsisveikino su savo lankytojais (be jokio atsisveikinimo). Tokio plano nebuvo ir nepateisinamas mėnuo (su puse) tylos yra savotiško apsileidimo forma - ypač, kai tiek daug pasikeitimų, apsivertimų ir “migruojančių” žurnalistų… Mėginsime tai ir toliau fiksuoti būsimuose įrašuose. Tik prieš tai paskelbsime informaciją, kurią rengdami gerbiami žurnalistai (turime galvoje Liną iš VZ.LT) gaišo savo brangų laiką prieš naujus metus. Atsiprašome, kad teksto nepaskelbėme iš karto.

MM
mediamedis@gmail.com

Rodyk draugams

Susikirto || print media

Taip šį įrašą pavadinome ne be reikalo. Tokio tipo pavadinimus labai mėgsta dienraštis “Verslo žinios”, kuriame įvykusius pasikeitimus aptarsime.

Pastebėjome, kad nuo 2008 10 31 d. (penktadienis) šiame dienraštyje nebespausdinami naujienų agentūrų BNS ir ELTA pranešimai, kurie laikraštininkams vertingi “skylėms” užkaišioti. Taip vadinami likę laisvi plotai, kurių neužpildo autorinės medžiagos ir dizainerių pagal šablonus “sutampytos” nuotraukos.

Kodėl? Pirma mintis - taupo, nes daug kalba ir rašo apie finansų ir ekonominę krizę (”Leisimės kietai” ir t.t.), o kai tai darai nuolat krizė tave aplanko pirmą. Tačiau šis atsakymas netinka… Dėl BNS. MM pasiekė gandai, kad “Verslo žinios” elgėsi šiek tiek netaktiškai BNS atžvilgiu pirkdamos pranešimų srautą laikraščiui ir kartu juos naudodami online dienraščio versijai - VZ.LT. BNS paprašius sudaryti dvi sutartis, iš VŽ nebuvo sulaukta jokios reakcijos. Ir taip kurį laiką. Atsirado trintis. Jos pasekmės - “Verslo žinios” ir VZ.LT - be BNS pranešimų srauto, BNS - be mėnesio pajamų iš “Verslo žinių”.

Kas toliau? “Verslo žiniose”, anot MM šaltinių, buvo nuspręsta “skyles” užkaišioti naujienų portalų pranešimais. Logiška, kad lrytas.lt naujienos netinka - konkurentų reklama, lieka - Delfi, kiti portalai turintys didesnį staff‘ą, tačiau kalbama, kad anksčiau BNS naujienų atsisakęs DELFI, jas pradės pirkti vėl.

Rodyk draugams

Įsteigta Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA) || www media

2008 metų spalio pabaigoje į suėję kelių naujienų svetainių, portalų ir laikraščių elektroninių versijų atstovai sutarė, kad reikia burtis į asociaciją (Interneto žiniasklaidos asociacija, IŽA), kuri atstovautų jų verslo interesus valdžios institucijose - konkrečiau - įstatymų leidyboje. Tai - rimtas žingsnis arba, kitaip tariant, pasiruošta šuoliui, tačiau priešaky rimtas griovys ir tik jį peršokus bus galima sakyti “op”.

Praėjusią savaitę klausėme IŽA sumanytojų, Delfi.lt komunikacijos atstovų, kodėl būtent dabar prireikė asocijuotų pajėgų, tačiau atsakymų nesulaukėme. Bandysime pasvarstyti: IŽA artimiausias tikslas asocijuotai sudalyvauti ir išsakyti savo nuomonę Seime svarstomose Visuomenės informavimo įstatymo pataisose, kurios įpareigotų tokios informacijos skleidėjus privalomai grįsti nuomones „argumentais ir faktais”. Tikslas rimtas - tik jo link turėtų eiti ne tik internetinė žiniasklaida, kuriai rūpi išsaugoti savo komentatorių aktyvumą, bet ir kitos visuomenės informavimo priemonės. Taip pat, politikai ir verslininkai.

Bandymai pataisyti Visuomenės informavimo įstatymai jau yra tapę Seimų (kadencijų) problema. Įstatymą mėginama keisti tiek “nueinant”, tiek “ateinant” naujam Seimui. Šitaip politikai vis mėgina į butelį įspausti kuo daugiau oro - viešumo, kuriuo jie taip dažnai kvėpuoja.

MM žiniomis, asociacijos steigimo dokumentus pasirašė tokie internetinės žiniasklaidos kanalai: Alfa.lt, Delfi.lt, Lrytas.lt, Diena.lt, Lrt.lt, Bernardinai.lt. Tame pačiame posėdyje buvo išrinkta ir IŽA pirmininkė. Ja tapo Aistė Žilinskienė, DELFI komunikacijos vadovė.

Rodyk draugams

Spalis. A.Matonis, K.Petrauskis ir V.Radzevičius || pasikeitimai

Nusėdo. Žurnalistas Aleksandras Matonis rugpjūčio pabaigoje pasitraukęs iš Lietuvos specialiosios misijos Afganistane vadovo posto, pradėjo dirbti Lietuvos notarų rūmų atstovo viešiesiems ryšiams pozicijoje. Į ją žmogaus buvo ieškota pakankamai ilgai. A. Matonis - 10 metų dirbo naujienų agentūroje BNS, 8 metus - LRT, rašė apžvalginius rašinius įvairioms žiniasklaidos priemonėms, itin domėjosi krašto apsaugos, militaristiniais klausimais, todėl toks A. Matonio pasirinkimas - pakankamai siaura ir rami vieta - yra keistokas.

Nelaukė. Buvęs LRT generalinis direktorius Kęstutis Petrauskis nebelaukė, kol galės užimti vienos lietuviškos mokyklos Vokietijoje direktoriaus postą ir pradės dirbti “ŽIA valdos” žiniasklaidos grupės (”Valstiečių laikraštis”, leidiniai, skirti skaityti lėktuvuose, brošiūros ir t.t.) direktoriaus pavaduotoju. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Paliko. Žurnalistas Vytaras Radzevičius spalio pradžioje paliko koncerno MGB leidžiamą žurnalą “Istorijos” ir nuėjo dirbti į priešingą stovyklą - Audriaus Siaurusevičiaus vadovaujamą Lietuvos radiją ir televiziją (LRT) atstovu spaudai. V. Radzevičius pakeitė motinystės atostogų išėjusią Virginiją Bunevičiūtę.

Rodyk draugams