Praėjusią savaitę į rankas vienas po kito pakliūdavo jau seniai vartyti (skaityti ten nėra ką, dirba tik keletas žmonių, žinančių, kas yra žurnalistika) „Respublikos“ leidinių grupės laikraštukai – nacionalinis „Respublika“ ir toks pat, tik jau bulvarinis, - „Vakaro žinios“. Bevartant buvo padarytos šiokios tokios išvados ir įžvalgos, kurias ketiname aprašyti keliuose įrašuose (šis pirmasis). Pirmąjį skirsime „Respublikos“ perkraustymui į internetą ir iškastinius (fosilijos) produkto populiarinimo (išsukimo) metodus:

1.Prieš maždaug 10 dienų interneto naršykles adreso laukelyje renkant www.vakarozinios.lt vietoj į senąjį Delfi panašaus tinklalapio prasidaro dizainu i Diena.lt produktus panašus puslapis www.respublika.lt (beta versija). Projekto kūrėjai nusprende „atsivesti“ lankytojų srautą (panašu, kad dirbama dėl kiekio), anksčiau naršiųsį „Vakaro žinių“ tinklalapyje. Tai buvo jau nebe pirmas „Respublikos“ (kaip white paper) ir „Vakaro žinių“ (kaip yellow paper) suplakimas į krūvą. Po šio ėjimo, suprask, jokio skirtumo – skaitai „Respubliką“ ar „Vakaro žinias“, tik vienas brangesnis, kitas – pigesnis, jei perki kioske.
 

2.Įdarbinamos grupės kortelės. Vitas Tomkus, „Respublikos“ vyriausiasis redaktorius ir leidėjas, ilgai priešinosi įvairiausioms technologinėms naujovėms. Sklido kalbos, kad dėl to ir strigo „Respublikos“ įportalinimas. Tačiau, iš paleisto produkto akivaizdu, kad didžiausias leidėjo pavydas kitiems el.žiniasklaidos produktams jaučiamas tiems, kurie yra skaitomi ir išprovokuoja skaitytojų reakciją – komentarus. Todėl, greičiausiai, sėkmingas portalo startas „Respublikoje“ buvo siejamas su komentarų gausa, interaktyvu, akivaizdžiu, visiems matomu skaitytojų dalyvavimu žiniasklaidos procesuose. Specialiai tam buvo paskelbta akcija: „Rašyk 30 komentarų ir gauk dovanų „Maestro Olialia“ mokėjimo nuolaidų kortelę“. Nors akcija plačiai reklamuojama svetainėje, bet, pavyzdžiui rašinys apie Eurovizijos nugalėtojus norvegus ir pralaimėtojus lietuvius per puse paros sulaukė tik 30 komentarų (palyginimui Delfi – daugiau nei 7000, Lrytas.lt – daugiau nei 4000).

3.Akivaizdu, kad Vitas Tomkus tarp RE skaitytojų ir elektroninėje erdvėje yra populiaresnis už Euroviziją ir kitokius masėms aktualius reiškinius ar įvykius. Mat, jo rašinius skaito ir komentuoja Respublika.lt svetainėje keliais kartais gausiau, nei kitas temas. Didesnės sėkmes RE grupė internete galėjo sulaukti paleidusi atskirą V. Tokaus bloga (ir sąnaudų būtų mažiau nei žaisti su įvairiausiais portaliūkščiais, tokiais, kaip Tunyla.lt, Delfinas.lt ir t.t.).

4.„Olialia“ produktų išnaudojimas. Maždaug trečdalis respublika.lt titulinio puslapio yra skiriama dar vienam šakiniam (ir turbūt vienam sėkmingiausių) iš Tomkų verslų – „Olialia“ produktams dar kartą pagirti. Tačiau čia vėl verdama savo sultyse… Kitap tariant - nieko nauja - nei naujos koncepcijos, nei išskirtinimo. Tas pats printas su brukamais savais produktais, tik kompiuterio ekrane.

Patiko (0)

Rodyk draugams